czwartek, 5 października 2017

Małe Organy Myśliborskie i zapora wodna w Zagórzu Śląskim

Cześć,
Wiecie, że są w Polsce pozostałości po wulkanach? Ja nie wiedziałam. 
Na jeden z nich trafiliśmy przypadkiem podczas urlopu. Małe Organy Myśliborskie znajdują się na wzgórzu Rataj, około kilometra od wsi Myślibórz w gminie Paszowice. Jego wiek szacuje się na około 30 milionów lat (staruszek). Jest on pomnikiem przyrody nieożywionej.




Okolica jest strasznie zarośnięta ale za to jest tam cała masa motyli do podziwiania :)





Poniżej zapora wodna w Zagórzu Śląskim na jeziorze Bystrzyckim. Kamienną zaporę wybudowano w 1917 roku, jest długa na 230 metrów, a wysoka na 44 metry (do krawędzi nawet nie podeszłam :) )































Pozdrawiam serdecznie

Monika

25 komentarzy:

  1. Pierwsze słyszę o tych pozostałościach. Bardzo ciekawe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia o wulkanach. A motylki śliczne.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniko! Ale ładne i Ciekawe miejsca nam pokazałaś , O tych pozostałościach też nigdy nie słyszałam , Ile rzeczy to jeszcze człowiek nie wie - Pozdrawiam Cię Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, o wielu rzeczach nie wiemy :) Przynajmniej jest ciekawie i coś zawsze może nas miło zaskoczyć :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ta skała przeraża :) a motylki nie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka tam ona przerażająca? Może tak tylko na zdjęciach wygląda.

      Usuń
  5. Bardzo lubię oglądać wszelkie zapory ! Tej nie widziałam i jestem pod jej wrażeniem :) Bardzo fajna wycieczka !
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubisz zapory to tą też koniecznie musisz zobaczyć.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Odwiedziłaś kolejne ciekawe miejsce. Zapora robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekne miejsca zwiedziliscie :))) U nas tez niedaleko zapora jest :)) Ja do krawedzi podchodze ,natomiast moj maz ucieka :))) haha:) Pozdrawiam Cie cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa sprawa, sam też o tym nie wiedziałem. Zapora też fajna. Podobają mi się takie kamienne tamy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj ja bym też nie podeszła do krawędzi bo mam straszny lęk wysokości.

    OdpowiedzUsuń

04.10 Światowy Dzień Zwierząt - link party

Witajcie, Dziś  Światowy Dzień Zwierząt , więc swoje święto mają wszystkie zwierzęta. Ich święto ustanowiono w 1931 roku na konwencji eko...